Textele literare contribuie în moduri diverse şi multiple la dezvoltarea personalităţii copilului. Pentru a descoperi tainele ascunse, este necesară o lectură activă, conştientă. Exerciţiile propuse contribuie tocmai la dezvoltarea capacităţii elevilor de a înţelege textul literar şi legătura strânsă dintre limbă şi literatură.
Abordarea textelor a fost făcută atât prin exerciţii tradiţionale, cât şi prin metode moderne interactive.
„Călătorie prin lumea textelor literare din manualul de limba română” reprezintă un suport util, atât pentru lucrul în clasă, cât şi pentru studiul individual.
CUPRINS:
Unitatea 1. Şcoala şi cartea – doi prieteni adevăraţi
Ziua când toţi au şapte ani, după Octav Pancu-Iaşi
Luchi, după Otilia Cazimir
Cartea de piatră, după Vladimir Colin
EVALUARE – Unitatea 1
Unitatea 2. Toamna, doamnă ruginie
Ciuboţelele Ogarului, după Călin Gruia
Cioc! Cioc! Cioc!, după Emil Gârleanu
EVALUARE – Unitatea 2
Unitatea 3. Familia, leagănul copilăriei
Mama, de Panait Cerna
Bunica (fragment), de Ştefan Octavian Iosif
EVALUARE – Unitatea 3
Unitatea 4. Vin sărbătorile!
Vreau să trăiesc printre stele, de Victor Eftimiu
Colindătorii (fragment), de George Coşbuc
EVALUARE – Unitatea 4
Unitatea 5. Farmecul iernii
Iarna, după Mihail Sadoveanu
Fiecare fulg de zăpadă este unic, după Justin D. Pollard
EVALUARE – Unitatea 5