Auxiliarul de „Dezvoltare personală” îşi propune să vină în sprijinul
cadrelor didactice care nu au pregătire de specialitate (psihologie),
punându-le la dispoziţie o mulţime de exerciţii, jocuri și activități.
Scopul urmărit este ca învăţătorul sau învăţătoarea să-i cunoască cât mai bine pe copiii din propria clasă.
S-a
pus un accent deosebit pe exprimarea emoţiilor, oricare ar fi acestea,
dându-se astfel şansa fiecărui copil să se descopere, să se accepte şi
să afle ce-i place cu adevărat să facă. Sub îndrumarea cadrului didactic
se vor stimula emoţiile pozitive, cele care îl ajută pe şcolar să-şi
dezvolte abilităţile empatice şi de comunicare.
Sunt propuse jocuri
şi activităţi atât individuale, cât şi în echipă, elevii fiind
încurajaţi să lucreze împreună, să asculte, să dea răspunsuri, să
analizeze şi să ducă la bun sfârşit o sarcină de lucru, într-un interval
de timp dat.
CUPRINS:
• EVALUARE INIȚIALĂ
1. AUTOCUNOAȘTERE ȘI STIL DE VIAȚĂ SĂNĂTOS
A. Autocunoaștere și atitudine pozitivă față de sine și față de ceilalți
• EU ȘI CEILALȚI
• SEMĂNĂM, DAR NU SUNTEM LA FEL
• SUNT UNIC!
B. Igienă personală
• CÂND, UNDE ȘI CUM?
• SĂNĂTATE ȘI MIȘCARE
• EVALUARE – DESPRE COPII, DESPRE MINE
2. DEZVOLTARE EMOȚIONALĂ ȘI SOCIALĂ
A. Trăirea și manifestarea emoțiilor, starea de bine
• TRĂIREA EMOȚIILOR
• MĂ COMPORT AȘA CUM SIMT
• LUMEA POVEȘTILOR
• IARNA – EMOȚII DE SĂRBĂTORI
• MOMENTE CALDE PE VREME FRIGUROASĂ
B. Comunicarea școlară eficientă
• PRIVESC, OBSERV ȘI ÎNȚELEG
• ÎMI PLACE SĂ FIU ASCULTAT, DAR ȘTIU SĂ ȘI ASCULT
• EVALUARE – DESPRE COPII, DESPRE MINE
C. Interacțiuni simple cu ființe și obiecte familiare
• NU SUNT SINGUR!
• FAMILIE, RUDE ȘI CUNOȘTINȚE
• PRIETENI ȘI COLEGI
• PERSOANE DRAGI
• RECAPITULARE – EMOȚII, COMUNICARE, INTERACȚIUNE
3. ASPECTE SPECIFICE ALE ORGANIZĂRII ÎNVĂȚĂRII ȘI PREGĂTIRII PENTRU VIAȚĂ LA ȘCOLARUL MIC
A. Rutine și sarcini de lucru
• TIMPUL MEU – CE FAC CU EL?
• ZI DE ZI AM UN PROGRAM
• DEPUN EFORT, ÎNVĂȚ, DAR MĂ ȘI RELAXEZ
• EVALUARE – IMPORTANȚA ORGANIZĂRII TIMPULUI
B. Abilități și atitudini de învățare
• ALIAȚI CARE MĂ AJUTĂ SĂ ÎNVĂȚ
• OBSTACOLE ÎN CALEA ÎNVĂȚĂRII
C. Explorarea meseriilor
• PALETA CU MESERII
• ORICE MESERIE ESTE IMPORTANTĂ
• RECAPITULARE (Am aflat multe despre mine la orele de „Dezvoltare personală”)
• EVALUARE FINALĂ (La ce mă ajută orele de „Dezvoltare personală”?/ Stau de vorbă cu mine)
Editura: Elicart
Autor(i): Lucretia Neacsu
Cod ISBN: 978-606-8496-96-2
An aparitie: 2019 Numar pagini: 60
Tip coperta: Necartonata Format (mm): 290x205 |